tisdag 8 februari 2011

Snö..

..snö, snö, mera snö! Visste ju att den skulle komma förr eller senare men jag har haft känningar av våren flera dagar tills imorse när jag tittade ut genom fönstret. Fast det är ju väldigt fint ute och hellre snö och kallt några veckor till än grått och slaskigt! Barnen älskar ju att leka i snön så det är ju underbart för dom! Men jag kan inte låta bli att längta tills det blir vår på riktigt! Jag vill gå ut utan 10 lager med kläder, slippa tjocka jackor, mössor, vantar. Vill ha sol och värme. Men just nu får jag nöja mig med solen, och det är ju inte fy skam :)

I lördags kom jag iväg på en efterlängtad tjejkväll! Tack Hanna för supergod mat och en jättetrevlig kväll. Den var välbehövlig. Och som vanligt när vi träffas så undrar man varför vi inte gör det oftare!?

Söndagen började med innebandy träning för Kevin. Gissa om han gillar det?! Det har inte gått en dag, sen han fick ny klubba, som han inte har fintat och trixat med boll och klubba här hemma. Det var verkligen nåt honom! Sen var vi en sväng till kusinerna så dom fick leka av sig och göra av med lite energi. Efter det så bar det iväg på dans för Nova. När vi kom hem var det två trötta och hängiga barn som satte sig i soffan med huvudvärk. Nova hostade och snörvlade natten till Måndag och var inte alls på dagishumör när väckarklockan ringde. Så Jimmy stannade hemma och vabade igår. Framåt dagen så lekte båda ungarna utan minsta symptom på sjukdomar så idag fick dom gå iväg igen. Jag själv har ju självklart lyckats dra på mig en rejäl förkylning med halsont och huvudvärk. Känner mig lite piggare idag, men förkylningen och illamåendet byter av varandra..

På Fredag väntar rutin ultraljudet :) Vi har bestämt oss för att kolla vad det är för kön på bebis. Jag tycker det är mest praktiskt. Vi har ju ändå en av varje så det spelar ju absolut ingen roll vad det är men det kan va smidigt att veta vilka färger man ska ha på sakerna som ska inhandlas!

Väntar ett spännande samtal som ska komma närsomhelst.. hatar att vänta! :)

2 kommentarer:

Lady sa...

Gud så spännande! Keep me posted!!
Kommer komma hem sista helgen i februari iallafall. Saknar er.
Kram

Jenny sa...

Mmm I will :) Härligt, då ses vi snart! Saknar dig med. Puss