torsdag 17 februari 2011

Tankeläsare eller bloggföljare?

Ja herre gud säger jag :) Vart iväg till läkaren. För det första så kom vi dit en kvart för tidigt men fick komma in på en gång!! Sen fick vi träffa en super bra och trevlig läkare som verkligen tog sig tid med barnen och undersökte dom ordentligt. Det första han frågade var om jag ville att han skulle undersöka Kevin med trots att vi bara hade tid åt Nova. Det var inga som helst problem. Barnen var röda och svullna i halsen men han trodde inte att det var streptokocker. Han tyckte att det lutade åt en vanlig virusinfektion ;) Men sen satte han sig ner och förklarade för mig att det kunde likagärna vara en bakteriell infektion men att dom helst inte behandlar med antibiotika när det inte kan leda till några allvarligare men eller följdsjukdomar (såsom nedsatt hörsel vid öroninflammation tex). För några år sedan gav dom antibiotika mot allt och det ledde till att flera personer vart resistenta så att antibiotikan inte hjälpte när dom blev riktigt sjuka och verkligen behövde behandling som hjäplte. Så även om dom skulle ta ett hals och blod prov på dom som visade bakterier så skulle han inte skriva ut någon penicillin åt oss!



Känns som han hade hört mig klaga över sjukvården, haha!



Hursomhelst så blir det till att ta det lugnt resten av veckan och hoppas på att vi är friska och krya på måndag igen.



När vi varit hos doktorn åkte vi förbi vetrinären för att köpa mat åt Sigge. Han har ju lite speciella behov våran katt. Han får inte äta vanlig kattmat som man köper på affären för då får han urinstenar. Han har fått det 2 ggr då vetrinären har varit tvungen att spola rent hans urinrör från massa stenar/kristaller. Hade dom inte gjort det så skulle hans urinblåsa kunnat sprängas. Så vi är väldigt noggranna med vad han får för mat och det är enbart ett torrfoder som förebygger just urinsten. En säck kostar ca 550:- och räcker nästan 2 månader. Jag har fått sånna stämpel kort för längesen som man får en stämpel för varje säck man köper sen får man den 8:e säcken gratis. Jag glömmer JÄMT dessa kort hemma. Nu kom jag ihåg att ta med dom och eftersom jag alltid får faktura hemskickad när jag handlat där så kunde tjejen i receptionen gå tillbaka och kolla hur många stämplar dom "var skyldiga" mig. Det slutade med ett fullt stämpel kort plus 3 stämplar på ett nytt kort, dvs att jag fick kattmaten gratis idag :) det var ju trevligt!



Efter det åkte vi hem och gjorde lite lunch. Kevin har önskat tunna pannkakor i flera veckor men pga mitt illamående så har jag hållit mig till ugnspannkaka. Idag gjorde jag tunna pannkakor och det gick bra :) Så nu är vi mätta och belåtna. Kevin spelar på sitt psp, Nova kollar på film och jag ska gå ut i förrådet och rota fram ett slippapper. Jag och Jimmy bar ner våra madrasser i vardagsrummet och satte fart med sovrummet igår när han kom hem. Det tog en bra stund att skära bort skarvarna på dom gamla tapeterna så idag ska jag slipa på det som vi skärit så det inte är massa lös tapet kvar när Jimmy ska sätta igång och spackla ikväll när han kommer hem från jobbet.



Har även en eventuell köpare på våran gamla säng. Satte ut den på blocket igår och det hörde av sig en tjej här från stan imorse. Hon skulle ringa när hon kommit hem från jobbet.





Om det är nån annan som är intresserad av att köpa det (om inte hon vill ha det) så har jag tänkt mig 2000:- för sängstomme, sängbord och vägghylla

Inga kommentarer: