lördag 24 maj 2008

En underbar dag..

har det vart idag! Super lyckat vart det, å underbart väder, kan de bli bättre??

Det är verkligen såååå kul att rida, speciellt på islands hästar! Så härliga!!

Dagen började med att vi träffades i Linde vid 10.00 sen begav vi oss till Riddarhyttan och Fors Gård!(kan verkligen rekomendera det stället!) Där hade Emma, tjejen som har hand om turridningen, sadlat hästarna vi skulle ha, så det var bara att sätta på tränset å sitta upp :-) Jag fick en superfin häst vid namn Lippe, han var framåt å pigg, skit kul! fast han gillade att ligga tätt efter de andra hästarna å nosa dom i rumpan vilket de andra hästarna inte verkade uppskatta så värst mycket, haha.. Men jag har både skrittat, travat, töltat, passat och galloperat idag! Vi stannade efter ca 1,5 timmes ridtur, vid en sjö där vi fick fika, har väl aldrig smakat så bra med lite kaffe och en macka.. Det är så himla fin natur där uppe alltså, massa små sjöar å bäckar överallt, å jätte fina ridvägar.. skit fint verkligen! Sen begav vi oss hemåt igen.. Så nu är jag super öm i rumpan, i stjärtbenet lixom, hehe... och jag lär ha skaplig träningsvärk imorrn.. men de är de värt för det var så himla kul alltså! Det måste vi göra om brudar.. jag är skitsugen på den där 2-dagars ritten, när man sover i militärtält en natt och rider dagen efter med! skulle va skitroligt!!

Vi avslutade iallafall dagen med att käka på pub 2000 i Linde, jätte gott var det!

Så tack, alla ni som var med, för en underbar och super lyckad dag!
Några av brudarna fortsatte vidare till örebro för utgång ikväll, men jag känner att jag skulle somna efter första ölen så jag tog nog rätt beslut att åka hem till mina barn istället!!

Barnen var nog helt slut dom med efter en dag med lek å bus med kusinerna Jordan, Felix och Rasmus.. Nova har redan somnat och Kevin ligger i sitt rum och tittar på en film, nerbäddad å redo för att sova.. Så det blir en lugn och skön kväll framför tv:n och eurovision songcontest (??) SKÖNT!

Lägger in lite bilder från dagen!

Fortsatt trevlig helg på er!


Redo för en rejäl ridtur,
frv Therese, Lisa, Emma,
Sandra och Sara!






Therese och Sandra låter sina hästar plaska lite i vattnet å dricka lite!





Vi band hästarna vid varsitt träd medans vi fikade, och dom fick en välförtjänt paus!





Emma ute i vattnet med
sin häst Loke..


Fint på led
går dom!




Hela gänget :-)







Kaffe paus







Och tillbaka
där vi
startade

2 kommentarer:

Sandra sa...

Tack själv för en lovley dag=). Nu hoppas jag ner i soffan me lite kaffe och hoppas på o hålla mig vaken till ESC;). Och du, det finns en gång när fikat smakar bättre, och när är det???? ;)...Kram

Lady sa...

Shit va härligt! Hoppas vi kan styra upp nåt liknande när jag kommer hem, vore grymt kul! kanske med bröllops gänget så vi kan snacka ihop oss lite... Saknar er massor!
ses ganska snart iallafall!

Kram