tisdag 20 maj 2008

Tisdag..


Jaha ja så var de en ny dag igen..


Jimmy kom hem sent igår från Göteborg så han tog en liten sovmorgon idag, inte mig emot då han tog med sig Kevin och lämnade honom på dagis när han åkte till jobbet.. Väldigt skönt! Så jag har hunnit med lite nytta nu på morgonen.. Nova är snorig å dålig i magen.. men jag tror de beror på att de är fler tänder på väg upp för hon dreglar å biter på allt hon får tag i.. Hoppas de inte är en ny sjukdomsperiod på gång iallafall!! Hon somnade precis så jag var tvungen att stänga av dammsugaren.. passar på att sätta mig här en stund innan jag ska ta tag i min garderob å rensa!! Rensade ur både Kevins å Novas garderober förra veckan, så skönt.. Det vart två STORA påsar med för små kläder som åkte upp på vinden.. Min garderob är värsta röran så den behöver verkligen en genomgång, då kanske man tillochmed kan hitta några kläder i den när det är gjort ;-)


Hoppas verkligen de blir fint väder på lördag när vi ska iväg å rida.. om det är nån som är sugen på att hänga på så finns de en plats kvar, det är en tjej som hoppat av så vi behöver nån som kan ta hennes plats eftersom det är bokat redan.. kl 11.00 i Riddarhyttan en tur på 3 timmar, kostar 450:- då ingår fika! Hojta till om de är nån som är intresserad! Ska bli så jävla skoj!!


Jimmy var iallafall helnöjd med bilen han köpte.. visst är de lite att fixa på den men de är nog snart grejat om jag känner honom rätt :-) Tur att han har en bror som är billackerare, hehe.. Sen Pirre som rekondar.. kan ju inte bli bättre! Dom skulle verkligen kunna öppna värsta firman.. Jimmy och Björn som meckar, Danne som lackar, Pirre som rekondar. Det skulle nog gå skitbra bara dom kom igång.. men de är ju mycket med de där å starta eget.. måste ju ha ett kapital för att kunna börja sen lite kunder.. men men de kanske kan bli nåt i framtiden.. vem det!? Tror inte de skulle gå att öppna nåt i Linde, de är nog för litet.. Men Örebro skulle nog funka... Inte för att dom funderar på att göra de, det är bara jag som sitter å drömmer lite :-D


Hmm vad ska jag göra med mitt liv då?? kanske skulle ta tag i de istället för att sitta å "planera" för alla andra, haha.. Vill ju sååå gärna läsa till barnmorska men de är ju 4,5 år att plugga.. Vet att jag skulle klara av att läsa det är mest studielånet som hindrar mig från att söka in.. Får nog börja med en undersköterske kurs å försöka få jobb på förlossningen som det istället.. det är ju bara 1 år att plugga. Hoppas det drar igång en uska-utbildning snart.. jag skulle ringa i slutet av sommaren å prata med studievägledaren, då visste dom mer om när en ny kurs skulle dra igång.. Får väl hitta nåt jobb som jag kan ha sålänge helt enkelt.. men VAD?? Har sökt massa jobb den här veckan.. får se om jag får nåt napp nånstans! Men helst skulle jag ju vilja ha in Nova på dagis innan jag börjar jobba så allt sånt är klart.. hoppas dom ringer från barnomsorgen idag så man får besked nångång!!


Jag å Jimmy har pratat lite om att boka en utlandsresa.. nån som har nåt bra tips om vart man kan åka.. vill helst nånstans där de är skapligt billigt (vem vill inte de, haha) Men huvudsaken är att de finns sol å bad.. Jag är i valet å kvalet om hur man ska göra med barnen.. Nova får ju inte ut nånting av att följa med i stort sett.. de blir nog bara bökigt för henne.. sen ska man släpa med vagn, välling, blöjor osv.. Kevin skulle nog tycka de va skitkul.. Men jag å Jimmy är ju inte någe beresta överhuvudtaget så jag skulle tycka de va skönt om vi åkte själva första gången så kan man ju ta med sig barnen nästa gång.. då har Nova hunnit bli lite större me.. Men problemet är att jag vet inte om jag skulle klara mig utan dom en hel vecka!!?? Självklart skulle jag "klara" mig men jag skulle sakna dom oerhört mycket å då kanske man inte kan njuta av semestern iallafall.. ja herre gud vilka problem jag har :-) Vi får väl se hur det blir!


Nu ska jag ta tag i min härliga garderob!!!!!


Later...

Ser ju inte helt fel ut de där..


Inga kommentarer: