tisdag 27 maj 2008

SOL!

Åå vilket härligt väder det är idag! Jag blir på sånt bra humör på en gång när de är sol å varmt!

Ska nog passa på att lägga mig en stund i solen nu när Nova sover..

På måndag börjar jag inskolningen med Nova :-S med blandade känslor! Usch va hemskt att min lilla skrutta redan ska börja på dagis.. Men Kevin var lika gammal när han började så de är ju inte så hemskt egentligen.. jag tycker bara att tiden har gått alldeles för fort.. Känns verkligen inte som jag har vart hemma över att år med henne.. Men det blir säkert bra bara man kommer in i det! Vi fick plats på Stöttestenen på stadsskogen 2 i Linde.. Det känns bra faktiskt.. jag har vikarierat lite på det dagiset för några år sen och jag tycker jätte bra om det! Så Nova börjar redan nästa vecka.. Kevin får gå kvar på Björken till semestern sen får han oxå börja på stöttestenen efter sommaren.. oxå de med blandade känslor.. jag gillar verkligen Björken, både dagiset i sig och personalen! Dom säger att det kommer bli så tomt utan Kevin :-( usch va hemskt att han ska få lämna sina kompisar å fröknar.. men men, det är nog värre för mig än för honom.. han kommer säkert hitta nya kompisar på en gång! Så nu hoppas jag verkligen att nån ringer å säger att det finns en bostadsrätt till salu på högstadieplan snart.. skulle ju underlätta en del om vi kunde flytta dit om ett par månader! Håll tummarna för oss!!

Morsdag spenderade vi hemma hos min mamma och pappa. Där vart vi bjudna på god mat och fick lite presenter (mamma fick oxå lite presenter av mig).. dom kom hem från Turkiet i Lördags så dom var bruna å fina! Hade haft det jätte bra.. Hoppas vi oxå kommer iväg på en utlandsemester snart.. Är lite sugen på Turkiet faktiskt.. vi får väl se vad de blir! Huvudsaken att de är varmt å soligt dit vi åker :-)

Snart vankas det kalas.. Kevin blir ju 4 år nästa Fredag.. Och på Onsdagen innan fyller ju kusin Jordan 6 år.. Sen är de min morfar den 10:e, Daniel den 18:e och Frida den 26:e.. många i juni.. Nog för att Frida är i England så henne kan man ju inte fira, men ändå! Vi ska ha Kalas för Kevin den dagen han fyller.. det är ju sveriges nationaldag så alla är ju lediga, de är ju bra tajmat ;-) Det enda han önskar sig är en ROSA fyrhjuling, haha.. ingen annan färg, bara rosa.. han är rolig han! Hoppas vi får tag i nån... Han har ju lärt sig att köra själv nu på Jordans hjuling som står här hemma så det skulle ju vara kul för honom om han hade en egen.. då skulle dom ju kunna köra samtidigt.. (fast de skulle säkert sluta med några krockar, hihi) Men de är ju inte bara en hjuling man måste köpa, de är hjälm å skydd å dyl.. drar ju iväg lite med pengar.. vi får väl se vad de blir!

Nej nu ska jag hänga ut tvätten å sen lägga mig i solen en stund!

See Ya!

Det här är Nova på bb, inte ens ett dygn gammal.. helt sjukt va fort tiden går.. känns som det var igår jag kom hem med henne.. mitt lilla hjärta <3>


Kevin på Jordans hyrhjuling, skapligt nöjd att han har lärt sig köra själv, mitt stora hjärta <3

1 kommentar:

★SUSanna★ sa...

Jag har sett en rosa 4-hjuling på www.teknikochfritid.com men nu när jag skulle skicka länken o visa så hittar jag den inte... =( Tittade på sidan för bara nån dag sen(letar oxå 4-hjuling till Linus) Fan va skumt.....