måndag 19 maj 2008

Mätter å trötter..

Jaha ja, va har man gjort idag då??

Dagen började med att försöka få upp en väldigt morgontrött Kevin så vi skulle komma i tid till dagis, men vi kom 30 min försent (som vanligt, hehe) När jag hade lämnat honom så åkte jag och Nova hem, Nova somnade och jag fastnade först vid datorn sen i telefonen :-p Så idag har de inte blivit mycket nytta gjord här hemma, men de skiter jag i! Måste ju få ha sånna dagar me..

Sen var de dags att hämta Kevin på dagis.. När vi gjort de så åkte vi till affären å handlade lite.. Inte så mycekt tjat i affären idag, brukar vara överflöd med sådant från Kevins sida.. men jag lovade honom att han skulle få en glass så han var väl nöjd över det kan jag tänka mig!

Sen åkte vi hem å fixa lite mellis.. Sen vart de lite lek å bus ett par timmar..

Vi har nyss ätit mat, de vart en sen middag idag.. Korv å mos serverades det till Kevins och Novas stora förtjusning, deras favvo käk! Så nu har Nova somnat för kvällen å Kevin tittar på film en stund innan det är dags att nanna för hans del..

Själv sitter jag här mätt å trött som fan.. hur kan man vara så trött efter att ha gjort absolut ingenting idag!? Kanske är just de som är felet.. att jag varit förslappad hela dan!

Jimmy är till Göteborg och hämtar en bil.. ännu ett renoveringsobjekt :-) Men det är bra att han har nåt att pyssla med, sen är de ju inga fel att han tjänar lite pengar på bilarna när han säljer dom heller ;-)


Igår vart de en shoppingdag på marieberg för mig, fick med mig Sara som sällskap, tack för en trevlig dag! Köpte lite smått å gott.. ett par jeans, ett linne, tights, örhängen.. ett par sjukt söta skor till Nova och en leksak till Kevin.. Han hade namnsdag igår (Erik) så han fick ett litet paket! Det är så skönt å få komma bort å bara ta hand om sig själv sådär nån dag ibland.. det händer ju inte alltför ofta..

Men nästa lördag ska jag oxå iväg :-) Då vankas det ridtur på islandshästar med några av brudarna, det ska bli sååå skoj! Kanske blir lite alkohol senare på kvällen me, vem vet!? ;-) Det visar sig!

Nu ska jag försöka få med mig lilleman och borsta gaddarna innan sängen väntar!

See Ya!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken bild menade du?Ögat?Nu har jag ändrat(igen..hehe)....
Va kul å rida på islandshästar!Och dricka lite!Det e jag sugen på :)